Saturday, January 29

Bila Ada Cecite

Back to basic .

Yaa , back to basic . Back to title . Bock tack to normal . *Apa selama ni kau tak normal ke buncit ? Oh , Abaikan . Hidup . Kalau kita upgrade bagaimanapun , kita setting bagaimana pun , still sama . Masih lagi basic . Sebab hidup itu hidup . Hidup yang ajar kita everything . Walau bukan dengan buku , tapi dengan pengalaman . 

Apa ada dengan hidup ni ? Macam macam ada kalau kau reti explore . Jangan hanya hidup dengan ape yang dah ade . Kita kene cari , kita kene kupas , kita kene tengok sendiri the processes . Banyak . Ya , sangat banyak benda nak kene belajar . Banyak benda nak kene cari . Banyak benda yang nak kene pratikkan .

Aku tahu aku tak perfect . Aku tahu aku tak selim melim . Aku tahu aku tak cantik mantik . Tapi , ini diri aku . Tapi , ini aku sebenarnya . Aku bukan plastik . Aku bukan kertas . Aku tak senang nak ubah aku . Aku tak senang untuk jadi hipokrit . Aku tak senang nak ubah sebab kehendak . Aku adalah aku . Ya , Kasar .

Jangan pertikai kenapa aku macam ni . Jangan pertikai kenapa aku berperangai . Jangan pertikai kenapa aku membatu kepala . Sebab , Aku Aku Aku . Aku tak boleh jadi dia . Aku tak boleh jadi engkau . AKu tak boleh jadi mereka . Aku minta maaf . Aku selesa dengan diri aku . Kau tak suka ? Sana , ade pintu . Keluarlah .

Blog aku . Aku punya cerita . Aku punya kisah . Aku punya idea . Apa terlintas , aku sampaikan . Tiada sensitivity nya langsung . Cerita aku merepek . Cerita aku tak menarik . Ya , aku bukan sastera punye orang . Aku kira - kira punye orang . Maaf lagi . Aku boleh jadi aku . Engkau tak boleh jadi aku . Nanti jadi double .