Wednesday, January 26

Bila rajin bertandang .

Aku bukan jenis yang rajin setiap masa . Aku tade tulang yang ringan . Tapi , bila rajin aku dah bertandang ke lubuk hati ini , maka , aku akan menjadi rajin yang teramat - amat sangat . Haa , so , bila aku dah rajin , haa , kau bagi lah ape saje keje pon . Pasti diberesin oleh aku . Tapi , kalau aku tengah mood ulaq sawaq , kau bagi lah keje yang sesimple boleh , tertangguh - tangguh la gamaknye . Iyee ?

Sebenarnye , inilah kisahnya . On 25 yanayirr lepas , lepas habeh kelas fin yang hari tu miss buek tak sampai sejam tu , kembaq saya , telah mengajak untuk mengemas rumahh . Wah , macam best bukan . Apelagi , tangei tudung , jam sume bagai lah . Start dulu dengan bahagian dapur . Ohh , kembaq mulut macam 'jagung' pop bila buat kerja . Tapi sebagai kembaq yang baik , saya pon LAYANN . Haha . Tapi kerja masih lagi berjalan . The best part is bila kami main air . Satu dapur teah disimbah dengan air . Suka tak ?

Dah habeh buat kat dapur , pegi pulak kat bahagian ruang tamu . Nyapuu sume . Susun kassuut . Susun helmet . Campak - campak stokin masyem . Wahh , Gila wawee . HAha . Tapi bila buat kat part hall tu ,  turun sorang lagi sukarelawan . Mira . Haa , bertambah gamat lagi keadaan la . Tapi , dye buat kat bahagian lua . sapu -sapu sampah kat lua . JIrus - jirus rumput kapet . Boleh pulak aku tanya die , " rumput kapet memang kene jirus eh ". Wah , cam bodoh je soklan diriku itu . Lepastu , mira ni pulak suke men bukak tutup pagar . Bagitahu dah nih nak buang sampah . Hoi , dye boleh pulak tutup pagar . Sabor jelah .

Dah setel kemas sume , sume pon terbongkang cam dah habeh dah waktu . Penat la kate nye . Tapi , ape pon sangat enjoy kot . Nanti , rumah kotor , kemas lagi okee . Ada sikit rupanya tapi spoil sebab tade gambaq sebelum nya . huhh!



bahagian dapur yang mantap .

Kasot mira yang manyak .



hasil kerja tiga tangan . Kemas. Cantik. Bersih .