Thursday, January 13

Kata aku untuk kau .

Pernah dengar peribahasa nih ? Terlajak perahu boleh diundur , terlajak kata , perbuatan tade dah gear u-turn .

Ok , entry nih bukan nye ape sekadar untuk memohon maaf kepada rakan sekelas saya sebab hal yang berlaku antara kita . Apa yang terjadi semalam , adalah pilihan mak bapak aku yang sangat risaukan aku , yang sangat inginkan anak die dalam keadaan selamat tak kire kat mane pon dye ade . Mungkin benda nih tk perlu jadi seperti semalam . Tapi , ini bukan sekali , ini bukan kedua kali tapi ini sudah banyak kali . Aku letih , aku takot , aku trauma . Kalau aku tak buat macam nih , kau akan ganggu aku , kau akan terus hentak aku , kau terus ugut aku dan kau terus sakitkan aku . Aku faham kau inginkan aku berubah , kau inginkan aku balik pada kau tapi kau still seksa aku walaupon kau tau care kau tu salah . Kenape ye ? Aku tahu aku degil , aku tahu aku nakal , aku tahu aku tak dengar cakap dan kau sendiri tahu aku tak suke di pakse untuk melakukan sesuatu . Tapi kenapa still buat ? Kenapa kau still buat benda yang akan makan diri kau sendiri balik ? kenapa ? Bila dah jadi camni , baru kau nak terfikir , baru kau nak menyesal .

Aku faham , darah muda . Kau baran , kau bukan penyabar , Aku faham . Tapi , apepon , aku nak minta maaf telah menyusahkan kau , telah huru hara kan hidup kau . Dan aku faham , kau dah benci aku . Buat if itu yang terbaik untuk kau . Aku redha sebab aku tahu , bile aku buat macam nih , aku akan dapat effect dye . So, lain kali , kau jangan lah bertindak ikut perasaan kau , jangan bertindak ikut hangin kau . Sebab , aku pon tahu kau tanak rosak kan masa depan kau . Jangan cakap besar , jangan cakap megah . Sebab , kata - kata kita itulah yang akan hancurkan kita . Jangan hina mak bapak orang , jangan sesuka hati maki orang sebab orang pon macam kau , ade perasaan . Ye , aku kasar tapi kasar tak kasar , aku still perempuan . Aku still untuk kau lindungi . Fikirlah , jangan sebab darah muda kau , kau hilang orang sekeliling kau . Kau selalu cakap , jangan act like kite nih budak budak . Matang semacam usia kita . Aku akan ingat. Kau mintak aku berubah kan , Ye . walau dah terputus hubungan kita , aku pegang kata kata aku untuk berubah . demi ? Kau .

Sumpah  aku bahagia tapi aku rasa satu kehilangan yang sangat besar. Yela , kau dengan aku kenangan bersepah - sepah .Tapi , aku kene terima kan ? Takpe, tade aku dalam life kau , tade masalah juga dalam life kau . Padam eh , impian 2016 itu . Kau akan jumpe perempuan lagi better than aku . Ak percaya itu . Aku doakan yang terbaik untuk kau . Hope , ini satu pengajaran untuk kau , dan juga untuk aku . Tak de yang perfect tapi kita boleh bergerak ke arah lebih baik . Kan ? tenx kate - kate dan nasihat - nasihat kau . Mungkin kau selalu kate aku tak dengar ape kau cakap , tapi aku dengar , aku ingat . Aku bukan masuk kiri , kua kanan , Aku simpan . Aku cuba perlahan - lahan  tapi kau suke down kan aku . Takpelah , Benda dah jadi . ini dah takdir . Aku mohon maaf sekali lagi . Terpulang kalau kawan - kawan kau nak benci aku , nak pulau aku . Tapi dorang jangan tengok dari side kau saje . Aku buat bersebab . Unless , mereka bole defend aku sekiranya kau menganggu aku .


Lastly , aku mintak maaf sangat  sangat sebab buat benda nih . Aku dah susahkan kau , dah malukan kau , dah buat kau terseksa . Mungkin ada hikmahnye . Kau deserved benci aku . Yup , terpulang . Tapi , apepon , aku akan rindu kau , aku akan tetap sayang kau walaupon aku tahu , kau dah tade rase itu . Once again , maafkan aku . Kau tetap kawan aku .

p/s : he's my one and i've lost him .