Sunday, August 28

Consequence


Meremang . Satu perkataan yang cukup untuk mengambarkan perasaan aku masa iklan ni aku tengok . Tak di paksa tak aku nak perasaan itu . Senang cerita datang sendiri tak di undang .

Keseluruhannya , atau kata makna erti maksud yang berbeza terdetik dalam hati aku otak berdetik dan terkata diri aku sepanjang aku hidup atas dunia ini , berapa kali aku menunaikan permintaan aku kalau nak di bandingkan dengan segala permintaan aku yang telah mak aku tunai kan untuk aku . 

Boleh dikira berapa banyak penunaian aku itu dengan pernunaian segala permintaan aku oleh mama aku . Bila di suruh melakukan itu , melakukan ini kadang kala mesti di dahulukan dengan ngomelan baru bergerak permintaan tersebut . Walau dengan hanya permintaan yang sekecil kecil kecilnya tetap pasti dan akan ada action yang sebegitu .

Mama boleh bagi apa yang aku and adik beradik nak tapi kenapa aku tak boleh nak bagi apa yang dia nak . Padahal dia tak de pon nak mengomel itu ini masa permintaan aku nak tu tapi dia bagi je sebab dia tau itu yang akan membahagiakan aku . Tapi au nak buat benda yang membahagiakan dia , PAYAH . Itu lah lumrah seorang anak seperti aku .

But , aku hope aku dapat tunaikan segala permintaan mak aku tu even payah tapi selagi termampu i will . Yes i will .

BS : Doa untuk ibu .