Tuesday, January 18

Edisi Mengarut : Rokok

Again for entry yang tetibe idea terlintas di kepala ketika sedang kelas law .

Umumnya , semua orang pun tahu an apa itu rokok . Tak kesah lah ape brand pon , its still a cigarette . Kan ?
Entry ni terberanak dari kapale otak aku time kelas law pagi tadi . Dah penat study bagai , madam give ur to take 5 . Then bobo , bangun . Nak keluar . Tapi madam dah cakap dulu , jangan ada bau rokok bila masuk nanti . Tapi , Bobo tak dengar cakap . Ada juge bau rokok nye . Papp! Madam dah bebebel . Haha . Tadah telinga untuk memperdengarkan . Then , aku cakap kat leya , ( ala budak yang gambar die setepek kat entry aku yang semalam itu ) aku nak buat pasal rokok .

Ala , before this pon memang aku ade terpikir nak buat pasal entry rokok . Tapi , aku cam tade mase je nak berdating dengan belog nih . So , nih dah ade mase , memang aq post habeh habeh . Haha .

Hari itu aku pegi la hospital kajang . Then sementara tunggu turn aku kene panggil dek doc tu , aku duk lah kat tempat menunggu . Tetibe aku terdengar ade perbualan yang boleh manarik hati aku . Topic dye ? ROKOK lah . Hoho . Ade pakcik itu die cerita lah pengalaman die hidup dengan rokok selama ini . Memang dye tegah habeh habeh sape yang nak smoke tu . Bagus kan pakcik itu . Kesedaran yang tinggi . So , from that terbina satu ayat dalam pale hotak aku which is , "Rokok ? Seronok sekarang Sengsara kemudian" .

Haa , aku tahu kau stalk belog aku . So , entry nih pon masih untuk kau jugak sebenarnya . Kenape ? Sebab kau tanak dengar bile aku cakap jangan smoke , jangan smoke . Kau degil . Kau tanak dengar cakap . Ish . Aku tanak kau susah lain hari . Haa , sebab dalam hati ade sayang . Tapi , kalau kau tanak dengar jugak . Lantak kau . aku just , Next! *Kejam kau . Bia lah kawan kawan kau je smoke , seronook sekarang . Sebab bile dah 30++ , 40++ dorang baru nampak effect . Baru dorang menderita . Kau nak jugak ? Tak kan . Ehh , tanak aku jadi janda awal . *fuhh , susah betul nak carik laki yang tak smoke nih. Aku dah puas nasihat , terpulang kat kau . Jangan dah susah , kau lagi susahkan aku nanti .


p/s : selesai sudah photoshoot kami :)