Tuesday, May 24

Cerita sebalik

Malu . Bukan kerana kedatangan penuh hajat sebalik nya malu sendiri dibuat sendiri . Nasib aku tak merah macam traffic light itu pun masih tak cukup terang nak di bandingkan . Panjang sungguh pembayang nya . 

Ada kisah sebalik perkataan malu . Sekarang nak cerita tentang sebalik perkataan .

Malu gila masih tak terhilang rasa . Mari aku cerita sila duduk bersimpuh kita perempuan melayu . Perlu ke tak pun sebetul nya . Kisah cerita jangan kau bahan jangan gelak senyum aku benarkan . Melangkah aku penuh yakin ke Subway , favourite aku malam ini dengan seronok pilih itu ini ikut citarasa sang lidah . Seterusnya ke kaunter bayaran perlu aku lunas kan tapi duit tak cukup . Gerak hati masa berjalan ada betul nya keluar kedai mencanak berdesap desup * yang ni tipu aku lari . Dah bayar jalan terus belakang tak pandang dah . Senyum sahaja dibenar kan .

Runsing campur geram berkisarkan hasil nya mungkin takut . Eh bukan sebab keputusan tidak bukan tapi kerana mister universal traveller aku rosak . Cakap senang lappy aku . Shh . Apa kena dengan engkau sang traveller . Haih . Perlu ke aku redha gali masa cari duit repair kembali atau buat pesanan . Mama , lappy rosak . Repair lah tak pun nak senang beli baru . Mudah sungguh buat pesanan tapi mungkin aku tak tergamak .


Terselit satu rasa teruja mungkin patut di nyata . Kenapa mengapa sebab apa bla bla bla banyak sungguh pertanyaan . Tak sampai dua belas jam pun lagi semua terjawab itu kalau aku memang punctual orang nya tapi mungkin tidak banyak nak kena aku laksanakan bukan itu jadi priority walau melonjak lonjak mahu tahu . Baik tutup mulut main poker lupa pasal dia . Wah , seronok jugak tu .


Yay , aku dah mule minat engkau sebab lagu kau dayu mendayu lirik meleret leret . Apa salah nak jadi jiwang kejap . Apak kau ! * MInat ketua dia . Hujung kiri tu plishhh !

Good luck my dear self  , no more cry , lalala :)