Thursday, May 19

Kala dapan - Part 1

Hai followers . Hai readers . Hai voters . Hai strangers .

Masa berganti bertukar ke hari hari . Setiap detik peristiwa telah tercipta . Semua merasai mustahil tiada . Kali ini , nak mengbongkar , betul ke eja tu , ENTAH . Yang pasti selongkar tentang dulu kala zaman mengenal dunia belajar erti hidup .


Putar fikiran ke masa belakang sekitar tujuh tahun . Melangkah penuh keinginan ke alam persekolahan . Mengenal erti sekolah kawan guru dan belajar . Berani sumpah kelas tercorot itu aku duduki . 1 Mulia . Maaf , diri tak sepandai yang dilihat . Pelbagai kisah tersingkap ketika ini . Enam tahun menjadi rumah kedua walau berpindah randah . Enam pagi bangun bersiap lalu menunggu bas menjemput . Awal sungguh . Ceritera .

Darjah 1 Mulia . Yeah . Bersebelahan jiran duduk di kelas . Tidak kenal erti sayang ketika itu . Heh . Pernah menangi pertandingan anjuran minggu bahasa inggeris dan bahasa . Kental , cekal . Ditambah penghargaan bila diberi tempat keseluruhan kelas . Naik pentas bersalaman . 2 Cekal . Sekaligus membawa perubahan mendadak kedudukan kelas . Hasil aku selama itu tidak sebodoh yang di bayang . 3 Cekal mungkin . Terlupa . 4 Cekal . Turun naik itu adat budak yang tak kenal erti ilmu masa depan . 5 Bestari melonjak kembali . Pernah menduduki tangga sebelum ter - akhir . Malu . Kesan nya , 6 Dinamik . Padan muka . Oh , jangan terkejut penolong ketua kelas cikgu beri banyak tanggungjawab perlu lalui . Fuhh , lengkap ! Upsr tidak setanding kamu , kamu dan anda . Hanya 3A 2B . Syukur layak menyambung ke kelas 1PK3 . Tertanya , itu kelas " perdagangan keusahawanan " .


Barangkali hanya setahun disini menikmati pelbagai tuah disini . Aku jadi , sekejap jangan cakap aku tamak gila kuasa . Aku pernah jadi ketua tingkatan , pengawas pusat sumber guru dan saat saat akhir sebelum berpindah diberi peluang menjadi pengawas sekolah . Redha biarkan pergi . Setelah bertahun tahun walau pindah rumah tapi tak akan aku pindah sekolah walau jauh beribu meter . Tapi , di kala berumur 14 tahun bersamaan tingkatan dua menjadi lah aku sebagai penduduk tetap WP Kuala Lumpur . Tetap lah aku sebagai warga sekolah KL . Hmm , rindu selangor saat itu .

Maaf , tiada gambar sekolah .

Selama empat tahun aku dekat sini . Macam hape je . Jujur dari hati , aku tak suka . Dekat sini , math aku drop . GILA ! Kelas bagi aku kelas terakhir . Sebab ada tiga kelas sahaja . Every year , kelas yang sama . Jangan ingat , bila di kelas ini aku bodoh . Cikgu malas buat kerja sebenarnya . Bila dah lepas PMR baru aku berganjak ke kelas yang lain . 4 dan 5 Azalea menjadi kamar selama dua tahun bidang sains , * Sumpah bukan bidang aku , jangan ditanya SPM aku . Aku lost dekat sini , yaa , sebab frust beralih tempat . Tapi , biasalah , makin lama makin otai makin pijak memijak masing masing . Namun masih  pelajar yang baik dan kata mendengar . Serius aktif kerana kekurangan player . Hujung hujung akhirnya back to track . Kawan kawan memang meriah seronok bersama bila nak reunion .


Rindu jam .


Ehh , puva ? Haha

Dah habis kisah sekolah muncul kehidupan luar hidup berdikari . Pada 25 Jun 2009 , aku telah selamat mendaftarkan diri ke KPTM Bangi . Akhirnya , back to Selangor . Hulu ke hilir . ENTAH lagi . 


Masa berjalan sedar dah tunggu untuk ke pusingan ke lima . Cepat nya . Dah dihabiskan hampir dua tahun di sini . Kenangan tak usah di tanya pasti bersepah dengan mereka , kalian dan semua nya . Ada duka tawa dan kecewa tapi dilalui dengan bersahaja . * Tipu .

Semester satu . Rupa mereka boleh di duga bagaimana lepasan sekolah itu adat . Tidak mengenali kesemua nya namun itu kelas paling di geruni semua pensyarah akibat kebisingan melampaui had laju . Sungguh . Tertekan satu perkataan yang sangat sesuai di kala subjek Financial Accounting . Sendiri tahu punca . Itu Sarimah si singa betina namun syukur di atas ke lulus an subjek ini .Alhamdulillah . Teman ? Sekejap sudah get along . Biasa lah itu .



Last paper - TPT150 , only got B+


Overall


After kawatt * kanak rupa

Nanti sambung tentang sem dua ke atas :)