Wednesday, May 11

Musim dah sampai

Hai followers . Hai readers . Hai voters . Hai strangers .

Pasar malam tempat korang hari apa biasa nya ? Oh , okeh okehh . * Macam dapat tahu je korang cakap apa . Selalu tak pegi pasar malam area rumah korang ? Atau korang memang jenis kaki pasar malam ? Haiyokk . Takk , bukan nak cerita apa apa pasal pasar malam . Nak cerita tentang apa yang dijual dipasar malam sekarang ni iaitu buah hati , gila kau nak jual buah hati aku . Sebenarnya buah mangga . Sekarang kan musim deme . Durian ? Tade , tade , tade .

Buah mangga memang buah feveret aku yang ter - atas dan di ikuti buah langsat, duku . Tapi masalah nya sekarang , bukan nak cerita buah feveret aku yang nombor dua tu . Harap maklum . Dalam banyak banyak jenis mangga , jenis yang lock tu aku tak makan dan yang paling my feveretttt * nada usop wilcha adalah mangga mahachanok * Bhaha , asal nama kau kelakar . :D


Mangga Mahachanok adalah varietas mangga persilangan antara nangklangwan yang merupakan mangga varietas asli Thailand dengan mangga Sunset yang merupakan varietas mangga introduksi dari Florida. Mangga Mahachanok ini dulunya merupakan koleksi kerajaan Thailand dimana nama Mahachanok sendiri adalah merupakan nama pemberian Raja Bhumipol Adulyadej yang berarti "Ayah Yang Agung". * Baca , baca . :)

This is how its look . Mostly mangga jenis yang macam ini sangat sangat manis dan yang penting sedap . Kalau dapat kat aku , kupas kulit je . Tayah nak potong potong cube ke , dadu ke . Ngappp ! Terus ke liang lahad , ehh , liang tekak . Heheh . Kalau mangga yang jenis lain tu , aku kurang minat sikit sebab kadang kadang masam . Eii , tak suke nokk . Oh ,maaf . Bahasa meroyan terkeluar . Haa , apa tunggu lagi , pergi carik kat pasar malam sementara musim masih ada .

Sini sahaja perjalanan cerita . Yang kat dapur , dah tunggu turn nak kene ngappp ! Bhaha .


p.s: Selamat malam :)