Friday, July 29

Well , its coming


Finally its coming again after a year dia menghilangkan diri . Aku tengah cakap pasal apa ? Bulan ramadhan all muslims diwajibkan berpuasa bagi yang tiada halangan .

Aku sangat excited nak menyambut bulan ni sebab setahun sekali ganjaran berganda ganda . When i have to wake up on 5 am in the morning sebab nak bersahur untu mendapatkan syafaat plus as a backup energy for whole day before aku berbuka nanti .

Lagi yang best bila ramadhan adalah waktu petang bila beramai ramai berduyun duyun ke bazar . Part ni best . Kalau nak dekat raya tu masuk kedai kain confirm rambang mata nak choose the kain kan ? Well , the same situation berlaku jugak waktu petang bila bulan ramadhan ni . Rambang mata nak pilih makanan . Itu ini semua nak bila dah berbuka makan sikit je . Itu ADAT kita yang mempunyai nafsu makan . Jangan cakap korang tak .

Aim aku nak cari kuih , makanan yang payah nak jumpa waktu biasa seperti , wah seperti haa aku bagi . Kalau macam kuih nak kuih cara berlauk . Penting ni . Banyak la lagi sebab kita ada 30 hari kann . Pause , John bread jangan lupa . Hidangan wajib aku . Hee . Oh , air tebuuuuu =.=

Whateverla kalau nak cerita kenikmatan dia , memang tak cukup lah masa aku . Yang pasti , nyata aku hope yang ramadhan kali ni lebih baik dari sebelum nya . Lagi banyak perubahan positif yang aku perolehi . Plus , semoga puasa bulan ni penuh . InsyaAllah . Aminn .

So , to semua umat islam di seluruh dunia aku ucapkan selamat menyambut ramadhan al - mubarak tak kira dimana anda berada yang pasti semoga bersemangat dan ikhlas menjalani ibadah ni dan memperoleh keberkatan dari - Nya . Aminn .

BS : Syaitan kena ikat jangan nak ambil alih kuasa .