Wednesday, May 18

Nombor dan Angka

Hai followers . Hai readers . Hai voters . Hai strangers .

Mari ramai ramai pandang bawah . Maksud saya pandang keyboard masing masing , ehh pakcik , keyboard laptop ataupun komputer . Second line , nampak tak ? Dekat situ ada papan kekunci ( baku betul ) 1 sampai 0 . Ada kan readers sekalian ? Good then , lets proceed .

Itulag dipanggil digit , angka atau common name , nombor untuk malay dan number in english . Apa yang ada dekat keyboard u'all itu hanya lah sekadar basic number dan boleh dicantumkan untuk membentuk nombor yang tidak terhabis nilainya .

Baik , entry kali ini tentang nombor yang ada makna dan erti pada aku . Nak tahu , sila teruskan bacaan anda . Jika sebaliknya , click on | X | pada on top right page anda ini . Terima kasih kerana sudi membaca entry ini . Teruskan .


Harus menjadi yang pertama walaupun kalau ikut turutan ianya bukan . Suka lah hati aku . Sebab ini number favourite aku . Kau apa tahu . Memang tak amik tahu walaupun dah terbentang dekat page | Kisah Saya | tu . Kenapa aku minat nombor ni ? Berani teka . Aku lahir on this date . 13 September 19__ , dan jatuh pada hari jumaat . Bayi yang comel di saat itu . Haha. Comel kot nombor ni . Jangan sesiapa berani curik . Dosa tahu ? 


Sembilang @ nine . Itu nama nombor ini . Apa kisah nombor ini yang sampai menjadi kegemaran anak kamarulzaman ini . Kalau pernah setadi dengan aku , atau pernah diajar , atau pernah mengajar , atau pernah melihat tulisan aku , korang mesti tahu . Baik , aku beritahu . Nombor 9 kalau aku tulis tak kan rupa macam yang kat atas tu yang tegak je diri nya . Tidak , nehii sama sekali . Nombor sembilan aku jadi macam ni kalau aku tulis , | 9 | . Tak tipu . Sumpah ! Lagipun , aku lahir bulan september . Sebab tu nama belog ....


Apa pun , maaf dipinta kerana susunan tunggang apam balik . Yaa , tiga . Selepas dua sebelum empat . Dulu masa tahun satu ye , aku pernah dapat nombor tiga dalam kedudukan kelas . Masa itu , aku tak tahu apa apa . Yang paling aku ingat , pagi pagi bangun pergi sekolah pergi raptai . Haha . Huduh sungguh perangai haa waktu kecik kecik . Nampak sangat kebuduhan . Haha . Plus , add on aku anak ketiga tapi pertama yang perempuan . Panggil aku kakak sekarang ! Tak ,tak . Aku tak tua . Ohh , jangan lupa , seksyen 3 BBB .


Aku pernah pegang umur ini selama setahun . Sweet ke masa tu . Entah . Masa itu aku form 4 . Tingkatan empat . Once again , pergi naik pentas dewan ambil penghargaan sebab terbaik dalam subjek agama . Huh ?? Agama ?? Silakan gelak . Pfft . Nak cerita tentang peristiwa . Seorang budak yang sangat bising , kuat makan waktu kelas agama , kuat tidur waktu ustazah mengajar , kuat berborak masa ustazah berbicara , tak bawak buku ketika kelas , dan yang penting sangat excited tentang bab kahwin . OK , gatal bunyinya . Itu dulu . Remaja yang sangat nakal . Ampun ustazah . Jersi BM117 ini nombornya . Aktif .


Takde cerita sebaliknya . Hanya tertarik . Tiada yang terselit . Langsung . Hanya nombor macam cantik . Itu sahaja . Pernah menyambut dua kali tapi tak dihargai . Tak mengerti . 

Yey , ini takde kaitan dengan aku tapi ini nombor keluarga aku . Ada dua bijik kereta bernombor plat | 26 | . Teruja ke . Itu perkara biasa . Itu keperluan , kehendak . Apa kisah jika itu kemahuan . Biarkan mereka dapat setelah berhempas pulas . Cantik kan nombor ini . Cuba bahagi dua , berapa dapat . Correct ! Hehe :)

Ada lagi ? Erm ,


Nantikan detik dan digit ini pada beberapa bulan lagi . Itu lah umur baru yang akan dipegang dan dijaga aku untuk setahun kemudian . Harap semua nya baik dan matang kan lah diri aku . Argh ! Perangai tak matured lah aku ni . Bila nak ke arah itu . Atau mungkin tidak sepenuhnya . Aku rasa itu kemungkinan . Ini diri aku . Maaf jika tak selesa .


Waktu ini pelbagai pahit manis . Yang pahit , TERIMA KASIH ENCIK ! 

| 16 . 06 . 16 |

Cantik , ye aku tahu . Itu tarikh yang pernah digubah dahulu . Punya makna segala ditetap . Itu dahulu . Tiada lagi erti kini . Dah di bilang , dah terkubur semuanya . Kini , bangun bersama nekad tercipta . Chill . Yes i am .

Banyak lagi , tapi itu mampu ditulis . Mungkin ada sambungan nya , itu MUNGKIN . Ayat takde arah , maaf , menaip ini dalam keadaan tidak stabil . Punca sungguh . Pergi jauh diminta . Anda ada nombor kegemaran . Nikmati . Hargai . Terokai . Abadi .

BS : Aku dah kata jangan datang untuk ruined up everything . Apak lu !